7 Μαρτίου 2012

Πολυεθνικές VS Ελληνικές Επιχειρήσεις: Μπρα-ντε-φερ μέχρι τελικής πτώσεως


Γη της επαγγελίας για τις απανταχού πολυεθνικές επιχειρήσεις παραμένει η ελληνική αγορά. Μπορεί το «κίνημα» υπέρ των ελληνικών προϊόντων να έχει κερδίσει πόντους, τουλάχιστον σε επίπεδο επικοινωνίας, στην ουσία όμως οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα διεθνή brands.  


Και για του λόγου το αληθές σε έρευνα της Burson-Marsteller την ίδια ώρα που οι  Ευρωπαίοι συμμετέχοντες δηλώνουν ότι εμπιστεύονται περισσότερο τις εθνικές τους επιχειρήσεις, οι Έλληνες ανέφεραν ότι είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν ...
 τις ξένες επιχειρήσεις από τις ελληνικές (62%). Στην ερώτηση «Ποια χώρα θεωρείτε ότι διαθέτει τις πιο αξιόπιστες εταιρείες», οι Έλληνες συμμετέχοντες αυθόρμητα ανέφεραν πρώτα τη Γερμανία (36%) και δεύτερη την Αμερική (13%).Υπό αυτά τα δεδομένα, μάλλον αναμενόμενη είναι η πορεία που συνεχίζουν να καταγράφουν εντός των ελληνικών τειχών αρκετές πολυεθνικές επιχειρήσεις. 


Μπορεί η κρίση να τις έχει «κτυπήσει» όχι όμως στον ίδιο βαθμό που έχουν πληγεί αρκετές αντίστοιχες ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες ελέω κρίσης καλούνται να λύσουν και τον γρίφο της ρευστότητας. Πρόβλημα που δεν το αντιμετωπίζουν οι ξένοι ανταγωνιστές τους οι οποίοι σε μια δύσκολη στιγμή απευθύνονται στα κεντρικά τους. Την ίδια ώρα  η δυνατότητα εξεύρεσης κεφαλαίων τους παρέχει ένα ακόμη προβάδισμα.  


Των επενδύσεων, εξαγορών και φυσικά επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής, η οποία για όσους γνωρίζουν το “παιγνίδι” κοστίζει και μάλιστα ακριβά.  Έτσι λοιπόν γνωστοί πολυεθνικοί παίκτες όπως οι LVMH’s, Nestle, Unilever, Κωτσόβολος, Media Markt, Carlsberg και ΑΒ Βασιλόπουλος φαίνεται να κρατούν αντιστάσεις αλλά και να κερδίζουν τη μάχη αυξάνοντας μερίδια. Μπορεί στο τέλος της ημέρας, και μιλάμε για το 2011, το ταμείο τους να μην είχε τα κέρδη των παρελθουσών ετών, είναι πάντως σε καλύτερη μοίρα από αρκετές άλλες επιχειρήσεις.  


Η κρίση άλλωστε, όπως έχουν δηλώσει ανώτατα στελέχη των Unilever, Media Markt, Makro, Αθηναϊκής Ζυθοποίας, Friesland Campina, η οποία έχει ημερομηνία λήξης, είναι μια ευκαιρία. Η στρατηγική άλλωστε των πολυεθνικών ομίλων παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα και δη σε περιόδους οικονομικής κρίσης είναι η σχετική θέση των προϊόντων να βελτιώνεται με νέα προϊόντα, καινοτομία, εξαγορές, επενδύσεις και διαφήμιση, στρατηγική η οποία όπως φαίνεται αποδίδει. 


Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μια πτωτική αγορά όπως αυτή της μπύρας, η Μύθος Ζυθοποιία θυγατρική της Carlsberg πέτυχε διεύρυνση μεριδίου και αύξηση πωλήσεων. Από την άλλη πλευρά  οι εξαγωγές της αυξήθηκαν κατά 40% το 2011 σε σχέση με το 2010 λόγω της ισχυρής ζήτησης από χώρες όπως η Γερμανία, η Αυστραλία, η Αγγλία και οι ΗΠΑ, όπου το ελληνικό στοιχείο έχει έντονη παρουσία. 


Καθόλου άσχημα δεν τα πήγε πέρυσι ούτε και η ΑΒ Βασιλόπουλος η οποία έχει εκπονήσει για τη φετινή χρονιά βαρύ επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. Ευρώ. Σύμφωνα με την αλυσίδα τα οικονομικά μεγέθη της παρά το δυσμενέστατο οικονομικό περιβάλλον είναι θετικά βελτιώνοντας και το μερίδιο αγοράς της.


Τις επενδύσεις στην Ελλάδα συνεχίζει η Nestle η οποία πέτυχε οργανική ανάπτυξη 3,7% σε Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα και Ισπανία. Κόντρα στην κρίση χρέους που μαστίζει την Ευρώπη και δη τον Ευρωπαϊκό Νότο η Nestle επέδειξε σημαντικές αντιστάσεις πετυχαίνοντας ανάπτυξη. Σε ότι αφορά το κομμάτι των επενδύσεων, η Nestle Ελλάς σκοπεύει να επενδύσει φέτος περί τα 9 εκατ. ευρώ στο κομμάτι της παραγωγής, στα προϊόντα της αλλά και στους low food spenders μέσω της διάθεσης προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές.


Γιώργος Παλαιολόγος
από το newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...